tisdag 9 augusti 2011

Funderar på vad som händer framöver....

Inget är förutsägbart när man har en son med adhd. Man vet inte vad som väntar framöver. Man skulle vilja ha ett recept på en lösning för att slippa all oro. Alla dessa timmar man lägger på att grubbla om vad som händer och vad som väntas i framtiden. Vissa dagar går bra, andra dagar snurrar tankarna och man har svårt att koncentrera sig på dagens händelser. Ibland är jag trött på mig själv och blir sur och irriterad av att jag inte kan släppa det.

Tänk på något annat, säger jag till mig själv. Allt löser sig bara du engagerar dig och ger det du orkar. Att du älskar och blir älskad. Var dig själv och lita på de som står dig närmast. Det kommer alltid uppförsbackar, men ge inte upp för när du väl kommer till krönet kommer en nerförsbacke. Och då får du ny energi att fortsätta. Och du, glöm inte att tänka på dig själv ibland. Det är viktigt även om det känns omöjligt just nu. Ta steget närmare dig själv och slut ögonen. Känn efter, du är på väg!











4 kommentarer:

  1. Jaa du, nog kan man bli arg och trött de där dagarna då oron tar över. Men inget konstigt, ala villl ju sina barns bästa!
    Jag känner igen det där, att tappa tålamod och orken, man önskar att det fanns en knapp i hjärnan som man kunde stänga av det där tankesurret med..så skönt det skulle vara. Och att tänka på sig själv...jaa, det är det nog många mammor till diagnosbarn som glämmer bort totalt, tyvärr.
    Ha en fin dag!
    //Lena

    SvaraRadera
  2. Om man skulle kunna ta semester ifrån sitt liv ibland. Hade räckt m ngn dag då o då :)

    SvaraRadera
  3. Min tillvaro med två barn med dubbeldiagnoser blev lättare när jag lärde mig att vara mer i nuet och fundera mindre över framtiden. Man har ändå ingen aning om hur de kommer att utvecklas. Hoppas du lyckas stänga av framtidssnurret i skallen!

    SvaraRadera
  4. Sant! Jag jobbar på det o försöker sluta med att måla f-n på väggen,( för det har jag VM- medalj i). Ha det gott!

    SvaraRadera