lördag 21 maj 2011

En lycklig mammas dagbok. Av Marina Holm

Idag har jag läst boken, En lycklig mammas dagbok av Marina Holm. Så här står det på baksidan: Hur är det att leva med den dagliga utmaningen att ta hand om barn med särskilda behov. Vad händer med en mamma som utsätts för den stundtals övermäktiga pressen att göra det bästa i en situation där hon pendlar mellan hopp och förtvivlan i sitt sökande efter ett svar? Följ den här mamman i hennes kamp för sina barn.

Jag tänker inte göra en större utläggning av denna bok. Genom att jag kände igen oss i mycket så är jag idag väldig tagen. Det kommer att ta några dagar innan innehållet har sjunkit in. Det jag kan göra idag är att varmt rekommendera att läsa den. Den vänder sig till alla men främst skulle jag vilja rekommendera den till föräldrar som har barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar och som har ett negativt utåtagerande beteende. 




Tack Marina Holm, för att du orkat skriva ner din historia.






4 kommentarer:

  1. Hittade dej genom Snosse och det måste jag tacka henne för. Skönt att fler föräldrar till barn med bokstäver vågar öppna upp sitt hem och sina tankar. Jag har en grabb med adhd/tourette som fyller 18 i sommar. Som jag har kämpat! Samhället behöver verkligen lära sej mer om de här barnen. Så fortsätt skriv!

    SvaraRadera
  2. Hej Marlene.

    Jag har själv hittat mycket kraft genom att läsa andras bloggar om hur de har det. Skönt att veta att man inte är ensam.

    Ja, vi måste hjälpas åt att sprida information om detta. Och når vi inte dit idag så gör vi det i övermorgon.

    Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Jag blev så himla glad över boktipset!!! Har inte själv orkat skriva en sådan bok, så det ska bli spännande att läsa. Kram!

    SvaraRadera
  4. Kul, att kunna ge tips på något som är riktigt bra.

    Ha det gott :)

    SvaraRadera