söndag 22 maj 2011

Vart tog alla timmarna vägen............

......................och vi som skulle göra så mycket tillsammans. Idag har jag och mannen pratat ihop oss om hur vi skall gå vidare med huset. Men vi inser båda att vi inte har gjort så mycket själva de senaste åren. Det sista stora jobbet var nog att vi satte in garderober i väggen till ungarna för att de skulle få lite mer plats i deras rum. Detta var sommaren 2007. Därefter har vi hyrt in hjälp. Vi har inte orkat med allt och vi måste idag inse att det tar några år ytterligare innan vi kan fortsätta i den takt vi hade innan allt "eskalerade".




Idag orkar vi inte med att lägga tio timmar per helg med renovering. För när man skall "överleva" läxor, umgås, städ, trädgård....ni fattar...så är det bara det man hinner. Vi började på ett projekt i höstas, Uterum uppryckning, och vi har planerat att det skulle vara klart innan midsommar i år men vi inser båda att vi får ta det ett steg i taget och får vara nöjda med det.

Det senaste året har jag knappt umgåtts med någon. När man har jobbat hela dagen och kommer sedan hem till kvällsrutiner osv. så är det skönt att det bara är tyst när ungarna väl är i säng.

Genom att man hela tiden är ute efter lugn och ro så blir man inte direkt social och utåtriktad, vilket innebär att det har tystnat i både telefonen och i inkorgen. Men det gör inget. Tids nog har vi tid med bekanta igen. Men några pärlor har jag/vi kvar som förstår att just nu är det lite för mycket för oss som familj. Tack, för förståelsen. Det gör mig tårögd och mjuk i hjärtat.



4 kommentarer:

  1. Härligt att ni ha kvar några pärlor till vänner. Alla våra försvann; det gick inte att umgås med folk p g a barnen. Mest kanske p g a den äldste, hyperaktive och mycket utåtagerande sonen. Se'n blev det skilsmässa, utbrändhet och sjukdomar för mig. Nu när killarna är tonåringar och har växelvis boende försöker jag att äntligen skaffa mig ett liv. Kruxet är bara att jag inte orkar längre. Usch, det där lät ju inte så uppmuntrande precis, men så illa blir det ju inte alls för alla. Kram!

    SvaraRadera
  2. Det var tråkigt att höra! Men jag förstår dig. Livet blir lätt inrutat. Och ibland kan man bli riktigt ledsen o förbannad på att det är som det är. Man gör sina tafatta försök att bryta det men orken är inte riktigt där.
    Ta hand om dig.

    SvaraRadera
  3. Här finns inte heller några bekanta kvar. Det känns ledsamt och orättvist ganska ofta, särskilt såna dagar som man "ska" fira med andra. Vad det gäller ert fix med huset, så kommer det en dag när ni orkar igen. Den dagen har kommit för mej och det känns otroligt härligt. Jag trodde aldrig jag skulle få varken tid eller ork igen, men det fick jag. Det tog 18 år...

    SvaraRadera
  4. Hej Marlene.

    Så härligt att inse att nu börjar "min" tid. Det är det man själv drömmer om ibland. Men vi kommer dit tids nog. Och vi har inte bråttom. Det finns viktigare saker idag att lägga sin energi på.

    Ha det gott :)

    SvaraRadera