torsdag 11 augusti 2011

Ett klipp är bra men.....

Sonen har fått ett nytt nyck sedan tidigt i våras. Han skall inte klippa sig. Han säger att de andra barnen retar honom i skolan för att han har för kort hår. - De skrattar, mamma och det är inte roligt.

Så innan sommarlovet fick vi lov mot viss mutning att klippa topparna, för han såg helt enkelt ovårdad ut. Han vill ha långt hår men vi ser inte riktigt att han har det. Att borsta håret morgon och kväll kan bli strider anser jag och mannen.

Förra fredagen när jag kommer hem från jobbet är mannen ute och jobbar på huset. När jag går in ropar sonen att jag skall komma. Han har då klippt sin egen lugg. Ni får ursäkta men det så förskräckligt ut. Jag säger till honom att det inte var snyggt. Men han tycker det.- Men vännen, det ser så tråkigt ut att nu måste du klippa hela håret. - Nej, det tänker jag inte. Allt slutar med en mutning. Och genom att jag jobbade på lördagen så fick mannen ställa om sina planer och åka och klippa barnen. Idag är sonen kortklippt, vilket han grämer sig för. För han skulle ju bara klippa luggen.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar