måndag 8 augusti 2011

Välkommen till en ny layout!

Har ni märkt att många företagsmärken i livsmedelhandeln ändrar förpackningarnas utseende då och då. Varför? Kan det vara för att sälja mer. Så att slutkunden känner att de får någonting nytt? Eller är det något annat?

Plötsligt en dag när man handlar hittar man exempelvis inte sitt vanliga te eller sin yoghurt. Man letar och letar. Jag som tittar efter bilder när jag handlar och inte läser på hyllplanen, blir irriterad och kanske tar något annat. Men är det någon produkt som jag måste eller verkligen vill ha så får jag allt börja läsa. För mig irriterande. För andra kanske uppfriskande.


Så nu stjäl jag konceptet och förnyar min layout. Samma innehåll i fräschare förpackning.








4 kommentarer:

  1. Ha ha ha, jaa du! Antagligen är det för att fler ska upptäcka deras produkter. Vi har väl alla något att sälja, även om alla inte tar betalt i pengar ;)
    Men fin t blev det//Lena

    SvaraRadera
  2. Ha ha, jag blir också jätteirriterad när de byter förpackningar!

    SvaraRadera
  3. Skönt, en till som tycker som jag:)

    SvaraRadera