lördag 30 april 2011

Utan Concerta

Första dagen utan Concerta har funkat bra. Han var med kärleken (pappa) och handlade idag. Utan några konstigheter. Och som förväntat blev det en varm korv med bröd. Men vi har idag också märkt en liten skillnad.

Jag är nöjd med dagen och framförallt med det härliga vädret. Det var inte så längesedan man fick skrapa bilrutorna och skotta trottoaren. Skönt att slippa tunga vinterjackan och framförallt slippa alla vinterstövlar, överdragsbyxor, mössor och vantar. Och kommentaren - Oj, mössan har jag glömt på skolan......Tur att jag alltid har ett lager mössor och vantar hemma. Det roliga var när vintern kom förra året så tänkte jag. - Okej,  jag måste köpa extra vantar och mössor. Han är nämligen fenomenal på att lägga/tappa bort saker. Men genom att han "lugnats ner" av medicinen så kom nästan alla vantar och mössor hem igen. Så även om man fått lägga lite pengar på medicin innan högkostnadskortet slog in så har vi nu tjänat x antal kronor på medicineringen.

2 kommentarer:

  1. Hej!
    Hoppas att Strattera kommer fungera bra för er. Min kille hade både Strattera och en låg Consertados på dagen förr.
    Men har nu bara Strattera som fungerar perfekt.
    Han blev lite för "hög" när han använde båda medicinerna men verkar ha landat nu och det fungerar toppen för oss.
    Lycka till!!

    SvaraRadera
  2. Hej Carolina.
    Skönt att höra att det funkar hos er....härligt...han fick sin första idag så jag är allt lite spänd.....tack för omtanken!
    Ha det gott.

    SvaraRadera