fredag 29 april 2011

Hej då Concerta.

Den senaste tiden har gått i kaosets tecken. Många jobbiga saker har hänt och jag har befunnit mig i en tid med oroliga och svarta tankar. Många frågor har snurrat om vad som skall hända.

Under veckan har vi fått en tid till skolan, där vi skall träffa berörd personal. De har själva haft ett möte gällande hur de/vi kan hjälpa sonen och vill nu även diskutera detta med oss. I skolan är det totalt skit. Senaste veckorna har han slagit flera personer, inklusive sin klassförståndare och han har vägrat göra saker på lektionerna. Bråk och stök. Listan är lång. Känns som man befinner sig i en mardröm.

Bup har inte hört av sig och vi har sedan ett tag väntat på en kallelsen pga att det inte funkar som det skall. Ingen kallelse har dykt upp så idag tog kärleken kontakt med dem. De informerades om att han har det jättejobbigt nu när han gått ner i dos. Att ingenting funkar som det skall.

Efter samtalet med Bup och efter vi fått våran tid (som egentligen redan var bokad men inte gått ut med posten ännu) så gick det en stund och sedan fick vi ett samtal som har gjort oss lite lugnare. Han kommer nu sluta helt med Concerta och i nästa vecka börjar han med Strattera.

Enligt Bup skall han inte få några hjärtklappningar och få tillbaka sin matlust med Strattera. Har idag läst i Fass att dessa två är några av många bieffekter. Så jag undrar vad som kommer att hända. Jag har läst och har även fått berättat att det kan ta några veckor innan man märker någon effekt av medicineringen. Så nu fortsätter vi antagligen med fullständigt kaos en tid framöver. Men detta kan jag ta. Inga problem. För nu ser jag ljus i tunneln. Och det har jag inte känt på flera veckor. En sten har fallit från mitt hjärta och jag känner att något bra är i rullning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar