lördag 7 januari 2012

Trött på innesittande

Idag tog jag och dottern ryggsäcken som vi packat med fika. Med bra vattentäta skor och regnkläder gav vi oss ut på en skogsäventyr. Rundan vi gick var knappt 3 km men det gick upp och ner och vi fick kliva över både stockar, små bäckar och annat. Även om det var en allmän stig så har man inte hunnit rensa efter stormarna här i sydvästra Sverige. Vi hade hur underbart som helst. Jag o dottern mår bra ihop och vi har kul. Vi kan vara lika galna båda två. Men enligt henne är jag definitivt mycket mer pinsammare än hon någonsin skulle kunna vara. Hm... pinsam... jag...nä då. Kan ju vara att dottern befinner sig i en period med bara pinsamheter. Okej, jag erkänner att jag kan vara lite pinsam ibland men lite pinsamheter får man stå ut med. Och till mitt försvar måste jag få säga att jag kan skärpa mig om det behövs.

Men när dottern tycker att jag är JÄTTEPINSAM bara för att jag pratar med hennes tjejkompisar, är inget jag tänker sluta med. Hennes närmaste vänner vill jag känna lite mer än bara hej och hej då.... För det kommer troligen en dag då jag kommer att tänka att det var dumt att jag inte lärde känna dem bättre. Som när de kommer in i tonåren. Då pojkar, fest o annat bus blir intressantare än både familj och skola. Då vill jag att hon och kompisarna skall veta, att man kan ringa mig om de har träffat på något problem som de själva inte kan klara ut. 

Vi får väl se vad som händer och om jag bara var pinsam eller om jag skapade ett förtroende?




Ett fotografi från dagens utflykt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar