tisdag 7 juni 2011

Spontana utflykter är inget för oss

Imorgon skall vi träffa skolpedagogen och jag förbereder mig mentalt för detta. Har funderat ut lite frågor och annat. Jag hoppas verkligen att vi kan få mer information så vi vet vad vi skall göra. Man är oviss. Känns som tiden springer fram och man vill veta vad som händer framöver.

Något måste hända. Vi orkar inte en sådan här till vår som vi nu har haft. Det har tagits på allas krafter.

Något som gör mig avundsjuk är familjer som ger sig iväg över helgen för att umgås. Skulle så gärna men jag och mannen vill inte. Det tar för mycket av energindepån. Det kan verka lätt men det är det inte. Att spontant åka iväg och göra något över dagen är också något vi sällan gör för det funkar oftast inte. Att alltid behöva förbereda och ligga steget före. Att cykla in till centrum och köpa glass kan gå totalt fel om sonen är på fel humör. En gång när vi cyklade in så hade han fått för sig att vi skulle köpa godis i en affär men vi andra hade tänkt oss en annan. Vi hade också pratat om det alla fyra var vi skulle. Mitt där på huvudgatan får han ett utbrott. Han skulle minsann inte gå dit. Allt är orättvist.

För flera år sedan var vi i Danmark i några dagar. Huvudattraktionen var Legoland. Under de dagarna vi var där så fick sonen flera utbrott och på Legoland bara gnälldes det för att han inte kunde köra bilarna som man fick köra om man var 7 år och äldre. Vi trodde att han inte tyckte om resan genom att han var på dåligt humör nästan hela tiden. Men hör och häpna, när vi hämtade honom från dagis några dagar efter vi kommit hem hade han skrytit om hur roligt han hade haft det i Danmark. Man slutar aldrig att förvånas när man har en son som är lite yvigare än andra.

Förra året var vi på Skara sommarland. Veckan innan semstrarna drog igång. Det var fantastiskt bra. Vi hade full koll och både vi och ungarna kunde njuta.

Imorgon kväll skall jag ut o käka med tjejerna på jobbet. Något som skall bli hur trevligt som helst. Då skall jag passa på att njuta och "glömma" vardagen ett tag :)

1 kommentar: