tisdag 3 maj 2011

Ibland känner man sig bara tom.

Funderar på om vad jag skall skriva idag men jag känner mig bara tom. Jag är inte ledsen och inte glad. Bara tom. Det kan vara att jag är trött. Sov riktigt dåligt igår natt. När jag skulle lägga mig var jag pigg och jag hade kunnat vara uppe hela natten. Ibland är det konstigt hur pigg man kan känna sig och inte riktigt veta var man skall lägga sin energi på. Jag brukar vara ute och gå en hel del. Men sista halvåret har jag inte haft ork. Jag har helt enkelt tappat lusten. Men samtidigt vet jag att det senaste halvåret har tagit mycket på mina krafter. Tiden jag har haft för mig själv har gått åt att fundera. Det tråkiga är att hur mycket jag än går och tänker så löser det ingenting. Det gör mest ont och känns jobbigt. Men samtidigt så vet jag innert inne att det är inte sunt att tänka för mycket. Jag har lätt att hamna i en ond spiral och kan sedan har svårt att komma ur den. Gick för något år sedan på kbt (kognitiv beteendeterapi) och lärde mig lite om mindfulness. Det har hjälpt lite och jag fick några bra tips som jag idag använder mig av nästan varje dag. När jag får mer tid skall jag utveckla den biten ytterligare.

Idag på jobbet så får jag kommentaren av en man som inte jobbar hos oss men som ofta är hos oss. - Du är alltid så glad och nöjd! Och jag -Va, jag? Blev totalt ställd. Även om jag inte alltid känner mig så uppåt så försöker jag alltid att göra mitt bästa. För ingen rycks upp av en negativ och sur medmänniska. Även om det var en liten kommentar så var den varmt välkommen. Ibland behöver man bara få höra att det man gör är bra!


***********************************************************************************************

          Leendet du sänder ut vänder åter till dig.
                               Indiskt ordspråk


***********************************************************************************************

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar