fredag 8 april 2011

Fredagsmys

Vad jag förstår skall man ha fredagsmys. Vet egentligen inte vad detta innebär. Skall man ha hunnit städa inför helgen, hinna göra en trerätters o sedan mysa med popcorn o godis i soffan med ungarna. Hur skall man hinna om både maken o en själv jobbar heltid? Hur hinner andra. Om man ser på ex facebook hinner föräldrar göra både det ena o det andra. Å som grädden på moset har de hunnit träna oxå. Vilken ångest jag får av alla dessa superföräldrar som hinner allt. Det är så mycket man borde hinna/orka. Men den världen finns inte här hos oss. Vi är bara glada att det är helg. Jag kan inte säga vad resten av familjen tycker man jag njuter av att veta att idag kan man vara uppe lite längre o imorgon kan man få sova en extra stund.....om man inte jobbar på lördagar som jag brukar göra. Jag är glad över mina lördagar som jag jobbar. Det finns en lite lyx som gör det värt allt. Alla andra sover o jag kan gå här hemma i lugn o ro. Dricka mitt morgonkaffe, lyssna på radion (för övrigt älskar jag Ring så spelar vi) och sedan köra till jobbet utan att behöva känna mig stressad.....det är härligt det :)       

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar