torsdag 7 juli 2011

Men när kommer beskedet.....

Vi väntar fortfarande på besked om våran son kommer att få gå på resursskolan. Innan skolavslutningen lät det som att det kommer komma ett snabbt beslut och att vi skulle veta inom ett par veckor. Det har nu gått nästan tre veckor. Väldigt frustrerande.

Vi väntar också på den nya medicinen. Kommer inte ihåg namnet men den skall vara blodtrycksnedsättande och skall fungera bra på barn som har Adhd. Medicinen skulle finnas på Apoteket i början av veckan men icke sa nicke. Inte en tablett. Vi har sökt och lämnat besked på att receptet inte kommit in men inget har hänt. Också frustrerande.




Målningen är gjord av Asen Kurbanov.


2 kommentarer:

  1. Åh, denna eviga väntan! Känner igen den. Det är svårt att vänta. Och inte minst, när det gäller beslut om skolor osv behöver ju ett barn med autism få tid på sig att vänja sig vid tanken och gärna besöka den nya skolan några gången innan terminen börjar. Varför kan inte beslutsfattarna ta någon hänsyn till det undrar jag?

    SvaraRadera
  2. Ärligt, så tycker jag det är trams. Vuxna människor.

    Om jag skulle sitta med besked eller inte ett besked skulle jag ringa upp bara för att meddela hur läget är.....för jag vet ju att man väntar i andra änden......

    SvaraRadera