måndag 9 maj 2011

Efter en vecka.......

.................så märker vi ingen större skillnad av att sonen påbörjat en ny medicin. Enligt han själv har han idag  gjort lite matte i skolan och lite annat. Men han förklarar att han har även bråkat. Vem vet, kanske stämmer det eller så är det hans egen version. Vi har inte heller fått någon uppdatering av skolan idag. Så jag vet inte hur det har gått helt enkelt.

Det enda vi har märkt denna veckan är att han har börjat äta mer och att han somnar tidigare på kvällarna. Mot innan när han åt Concerta somnade han vid ca 23.00. Idag somnar han runt 21.00. Genom att sonen har ansträngande dagar så förstår jag att han somnar. I förra veckan somnade han med kläder på i sängen vid 20.00. Mannen tog av honom kläderna och han var helt utslagen. Dagen därpå kom han inte ihåg att han somnat på sängen och att pappa hjälpt honom att ta av kläderna.

Annars skuttar han runt o sjunger eller kastar sig i soffan .....helt enkelt lite mer myrror i brallorna....

Idag ökades dosen. Så vi får se hur det går. Just nu känns det som man är mitt emellan och försöker få en sån bra dag som möjligt.

Imorgon börjar dottern med sin utredning för dyslexi. Hon har svårt att somna ikväll. - Mamma, jag kan inte somna. Jag är nervös. Jag förstår henne. Om jag hade kunnat så hade jag förberett henne men pga att jag inte vet något i förväg så blir det som det blir. Det som kan hända är att hon försöker låtsas att hon kan läsa bättre än hon egentligen gör. Vilket inte är ovanligt. Det är en smart tjej och hon har senaste åren blivit duktig på att "gömma undan" sina läs- och skrivsvårigheter inför andra. Men å andra sidan så kommer vi träffa personer som vet vad dem gör och som träffar på detta dagligen. Så jag är övertygad om att det kommer att gå jättebra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar